مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبخیزداری در استان همدان اختصاص یافته است.

اختصاص  ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه آبخیزداری در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، مدیریت آب و نفوذ آن به زمین و تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی از اهداف کلان کشور است که این موضوع در استان همدان مهم و به جد دنبال می‌شود.

وی مشکل کمبود آب و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را از چالش‌های استان دانست و افزود: این روند  کاهش آب‌های زیرزمینی می‌تواند بر روند توسعه استان و کشور در تمام بخش‌ها تأثیرگذار باشد که باید در این زمینه راهکار‌های لازم برای مقابله با این تهدید‌ها اندیشیده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه مصرف بهینه آب، عرضه و تولید آب به عنوان سه مؤلفه مهم در مدیریت آب باید مدنظر باشد ادامه داد: پیش‌بینی شده با اجرای طرح های آبخیزداری صندوق توسعه ملی در سطح استان، ۲۰ میلیون مترمکعب در سال به آب‌های زیرزمینی استان اضافه شود البته کنترل سیل، کاهش خسارت سیل و جلوگیری از فرسایش خاک نیز از اثرات اقدامات آبخیزداری است.

وی اضافه کرد: در سال جاری تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان انجام شده و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی این پروژه‌ها در ۱۷ زیر حوزه و ۹ شهرستان استان صورت گرفته است.

خزایی خاطرنشان کرد: با روند پیشرفت و تکمیل این پروژه‌ها امیدواریم شاهد آبگیری سازه‌های آبخیزداری و توسعه بخش کشاورزی و تغییر معیشت بهره‌برداران محلی حوزه‌های آبخیزنشین در سراسر استان باشیم.

انتهای پیام/ج

 

اختصاص  ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه آبخیزداری در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.